Transzparencia Riport 2014. I. félév

Letölthető az idei Transzparencia Riport! A MATESZ és a Kantar Media közös munkájának eredményeképp immár harmadik alkalommal készült el a Transzparencia Riport. Az anyag a két szervezet adatainak összevetésével azt mutatja meg, hogy a sajtóba áramló reklámköltés milyen arányban célozza az auditált lapok csoportját. 

A riport legfontosabb megállapítása, hogy a hirdetők többsége számára továbbra is fontosak a hiteles információk, hiszen idén az év első felében a Kantar Media által mért a listaáras print reklámköltés 81 százaléka áramlott a MATESZ által auditált sajtótermékhez. Különösen fontos ez annak tükrében, hogy az auditált címek száma a Kantar Media által megfigyelt lapoknak 38 százalékát tették ki. 
Az egyes laptematikák között három olyan is van, ahol 100 % az auditált lapok aránya (országos közéleti lapok, vasárnapi lapok, számítástechnikai lapok). De emellett a teljes sajtóra vonatkozó reklámbevételből igen nagy arányban részesedő megyei napilapok és női esetén is kiugróan magas az auditált lapok aránya. 
Idén a hirdetők nagysága szerint is vizsgálták a költések megoszlását. Azt tapasztalták, hogy a 100 legnagyobb hirdető, aki a printköltések 41százalékát adja, költéseinek 90 százalékát auditált lapokban helyezi el. 
A hiteles eladási számok a médiaügynökségek számára is létfontosságúak. A beazonosított ügynökségek listaáras költésének 84 százaléka a MATESZ által auditált kiadványok felé irányult.


Vissza