Sajtóközlemény

Befejezõdött a Magyar Terjesztés-ellenõrzõ Szövetség (Matesz) átfogó megújulásának elsõ szakasza. Ez a szervezet mûködésében, megjelenésében és kommunikációjában jelent átfogó változásokat. A Matesz megújulása öt részterületet érint: arculat, online kommunikáció, adatközlés, auditálási szabályok, beltéri reklámhordozók auditálása. Az arculati frissítés a szervezet megjelenésének minden formájára hatással lesz, az általános elemek mellett többek között az impresszumokban használt jelölések és a terjesztési bizonyítványok is az új emblémával jelennek meg. Lezárult az új Matesz-honlap belsõ tesztelése is. A legnagyobb változásokat az elõzõ honlaphoz képest a nyitottabb hozzáférés – regisztráció nélkül is hozzáférhetõ lesz a legtöbb oldal – és a kereshetõ auditadat-archívum jelenti. Matesz-tagoknak exkluzív szolgáltatásokat tartunk fenn, így például csak a számukra hozzáférhetõek az auditadatok teljes mélységükben, a többi felhasználó csak a fõ kategóriákra vonatkozó sarokszámokat láthatja. A Matesz minden szabályzata és nyomtatványa letölthetõ lesz a honlapról, illetve tagok számára megtekinthetõ és e-mailben elküldhetõ bármely terjesztési bizonyítvány is. A honlapot a továbbiakban is folyamatosan fejlesztjük. Az online adatszolgáltatás korszerûsítésén túl az auditeredményeket – az éves adatokat és a negyedéves gyorsjelentéseket – nyomtatott formában is közöljük. A kiadványok nem pusztán adatsorokat és táblázatokat tartalmaznak, érdekes ábrákkal és összehasonlításokkal szeretnénk látványossá tenni a lapterjesztési piacon tapasztalható tendenciákat. Az auditálási szabályokat érintõ változtatásokról már beszámoltunk az ezeket hatályosító közgyûlést követõen: a legfontosabb az értékesített példányszámok belüli új, „aktívan vásárolt” kategória bevezetése és az, hogy a visszamenõleges értékesítés figyelembe vehetõsége megszûnik. Szintén a novemberi közgyûlés fogadta el a beltéri reklámhordozók auditálásának 2006 januárjától hatályos szabályzatát, ezzel lehetõvé vált a print-audit mellett új, indoor-audit szolgáltatásunk bevezetése. Az újítások elõkészítésénél – tekintettel a Matesz-tagok és a hirdetési ipar hosszabb távú érdekeire is – igyekeztünk úgy kialakítani szolgáltatásainkat, hogy a tagságot vonzóbbá tegyük azok számára is, akik eddig nem éltek az általunk kínált lehetõségekkel. Figyelmünket fokozottan irányítjuk a piac vásárlói oldalára és a hirdetõk, a médiaügynökségek felé.

Vissza